top of page
Streamers

2. IDŐSÁV

9:45-10:15

TÁJÉKOZTATÓ AZ ÚJ FELVÉTELI ELJÁRÁSRÓL

ELŐADÁS

2024 szeptemberében már egy új rendszer szerint számítják az egyetemi felvételi pontszámokat Magyarországon! De mik ennek az alapja, hogyan alakulnak át az érettségi pontok, milyen többletpontokat (intézményi pontokat) kaphatnak, akik a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemre felvételiznek? Ezekre a kérdésekre ad választ Dr. Bihari Péter, a BME oktatási rektorhelyettese.

Bihari_Peter_BME_rektorhelyettes_edited.jpg

DR. BIHARI PÉTER OKTATÁSI REKTORHELYETTES

Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem

MIKOR ÉRÜNK ODA? – AVAGY ÚT A VERES PÉTERBŐL EGY NEMZETKÖZILEG IS ELISMERT BIOTECH CÉG ALAPÍTÁSÁHOZ

Gyakran felmerül a kérdés, hogy mikor érünk oda? Hallom ezt a gyerekeimtől egy hosszabb autóúton, de hallom a kollégáktól is, amikor felmerül a kérdés, mikor érjük el a következő nagyobb mérföldkövet. Az előadáson betekintést adok abba, hogy mik a hozzávalói a sikeres karrier építésnek, és ezen keresztül remélem, választ kapunk arra is, hogy a "mikor érünk oda" kérdés miért irreleváns.

DR. VERES DÁNIEL KUTATÓORVOS

a Turbine biotechnológiai cég
alapítója és tudományos igazgatója

Egyetemi tanulmányait a Semmelweis Egyetem általános orvosi karán végezte el, melyet információs technológiai vendéghallgatóként egészített ki a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen. Ösztöndíjas PhD hallgatóként a Semmelweis Egyetem Orvosi Vegytani, Molekuláris Biológiai és Patobiokémiai Intézetén doktorált.
Tanulmányai alatt 2014-ben a University of Cambridge és Institute of Cancer Research rákkutatási csoportjaban vendégkutató kináz polifarmakológia és klinikailag releváns mutációk témakörében,
majd 2014 és 2017 között modulvezető és mentor volt a budapesti Milestone Institute-ban. 2018 óta tudományos munkatárs és TDK téma, illetve PhD társtémavezető a Semmelweis Egyetem Biokémiai és Molekuláris Biológiai Intézetében, illetve 2019 és 2020 között az egyetem mesterséges intelligencia felsőoktatási intézményi kiválósági pályázati programjának tagja volt.
Külsős munkatársként dolgozott a DZZOM bioinformatikai hálózatkutató start-up-nál, majd az ottani tapasztalatokat kamatoztatva társ-alapította 2016-ban a Turbine-t, ahol a mai napig tudományos igazgatóként dolgozik.

Veres Dániel.jfif

MIBŐL ÉRT EGY ELEMZŐ-KÖZGAZDÁSZ?

ELŐADÁS

Ha érdekel, hogy milyen hatásokra erősödik a forint, vagy vajon drágább lesz-e lakást venni 5 év múlva, mint most,
akkor a közgazdasági elemző munkakör neked való.

TARDOS GERGELY

az OTP Bank Elemzési Központjának Igazgatója

A mai Corvinuson végeztem és pénzügyet, valamint gazdaságpolitikát tanultam. Az egyetem mellett már dolgoztam egy kisebb cégnél, utána a Magyar Nemzeti Bankba kerültem, majd az OTP makrogazdasági elemzésekkel foglalkozó területére és egy jóideje már ezt a csoportot vezetem. Ez a csapat figyeli és jelzi előre a gazdasági folyamatokat Magyarországon és a többi 11 országban, ahol a bankcsoport jelen van.

Az egyetem kiválasztása előtt még nem volt egyértelmű képem arról, hogy mivel szeretnék később foglalkozni, így egy olyan helyet kerestem, ami nem szűkíti le a későbbi választási lehetőségeket és ahol jól jön a matek és a történelem. A Közgázon azonban elég hamar kiderült, hogy az érdekel, hogy hogy működik a világ, mitől lesz sikeres egy ország, mitől gazdagabbak az egyik ország polgárai és szegények máshol, mi okoz válságokat és hogy lehet őket elkerülni. Számokkal dolgozom, szeretem kiszámolni a dolgokat. Milyen gyorsan fejlődik a gazdaság most, jövőre és a következő években? Mennyi lesz az infláció? Mikor érdemes lakást venni? Hogyan érdemes kezelni a megtakarításainkat? Hogyan hat egy váratlan esemény – mint az elmúlt években a járvány, a háború – a gazdaság környezetre? Alapvetően ilyen kérdésekkel foglalkozom.

Tardos-Gergely.jpg

WIZZ AIR KULISSZATITKOK
– MINDEN, AMIT EDDIG NEM MERTÉL MEGKÉRDEZNI

ELŐADÁS

Tudj meg mindent a Wizz Air kulisszatitkairól, ismerd meg a légiközlekedést testközelből, tedd fel a WIZZ képviselőinek azokat a kérdéseket, amikre mindig is kerested a választ. Két légiutas kísérő és a légitársaság kommunikációs vezetője minden kérdésre válaszolni fog. Nincs tabu téma.

RADÓ ANDRÁS

Senior Manager, Corporate Communications, Wizz Air

Több, mint egy évtizede nagyvállalatok kommunikációjával foglalkozom. Belső kommunikációs auditokkal kezdtem, majd egy nemzetközi cég regionális belső kommunikációját fejlesztettem. Évekig több tucat piacért felelős szóvivőként képviseltem a Wizz Air, vezettem a stewardess toborzást, jelenleg pedig az összes WIZZ piac sajtókapcsolatáért felelek. Minden helyzetben az őszinte, nyílt és egyértelmű kommunikáció híve vagyok.
A kommunikáció nem csodafegyver, de nagyon sok kellemetlen helyzetet meg lehet előzni megfelelő kommunikációval, és sok krízis hatását lehet jelentősen csökkenteni, ha a megfelelő helyen, a megfelelő üzeneteket közvetítjük.

Andras Rado_edited.jpg

A KÜLFÖLDI TOVÁBBTANULÁS LEHETŐSÉGEI,
FELVÉTELI KÖVETELMÉNYEI

ELŐADÁS

Milyen lehetőségei vannak egy magyar diáknak, aki külföldön szeretne tanulni? Melyik országokban, milyen egyetemeken tanulnak tovább a legtöbben? Mik a sikeres felvételi legfontosabb elemei? Hogyan vágj bele a felkészülésbe?

Nádas-Rita-2_edited.jpg

NÁDAS RITA OKTATÁSVEZETŐ

Engame Akadémia

Az előadást Nádas Rita, az Engame Akadémia Oktatási vezetője tartja. Rita pedagógia (University of Cambridge), pszichológia és Amerikanisztika (ELTE) szakokon végzett, a Trinity College (USA) ösztöndíjasa volt, évekig Amszterdamban is élt. 2014 óta dolgozik oktatásmenedzsment és külföldi továbbtanulási tanácsadás területeken.

A FENNTARTHATÓSÁG JELENE ÉS JÖVŐJE:
KELL EZZEL FOGLALKOZNOM?

KEREKASZTAL BESZÉLGETÉS

A következő kérdésekre adnak válaszokat a kerekasztal résztvevői: Hogyan definiálod a fenntarthatóságot? Mit jelent Neked a fenntarthatóság? Hogyan jelenik meg a különböző munkákban a fenntarthatóság? Miért nehéz fenntarthatónak lenni? Mi akadályozza a fenntarthatóságot (vállalati / egyéni szinten)? Mit érdemes tanulni az egyetemen? Milyen ismeretekre van szükség, ha valaki fenntarthatósági területen szeretne dolgozni? Milyen karrier lehetőségek vannak a fenntarthatóságban? Mekkora igény van a fenntarthatósági szakemberekre (most és majd a jövőben)?

Tomaj Zsófi_edited.jpg

TOMAJ ZSÓFI FENNTARTHATÓSÁGI TANÁCSADÓ

Ma már fenntarthatósággal foglalkozom, de a tanulmányaimat még azzal a céllal kezdtem meg, hogy diplomata lehessek. A Közgázon végeztem (mai nevén Corvinus), nemzetközi kapcsolat szakon. Szakmai karrierem első felét a Külügyminisztériumban töltöttem, ahol az évek alatt haladtam előre a szakmai ranglétráj. New Yorkban, a magyar ENSZ képviseleten voltam kiküldetésen 5 éven keresztül, amikor a fenntarthatóság bekerült a szakmai életembe. Ebben az időszakban tárgyalták és szövegezték ugyanis az ENSZ fenntartható fejlődési céljait (SDG.k). Két évig volt szerencsém a célokon dolgozni. Ezt megpecsélte a szakmai pályám és karrierváltó lettem. Ma főleg vállalatokat támogatok a fenntarthatósági útjukon, mert szerintem ők tudnak nagy hatással lenne a fenntartható jövőnkre.

Lévai Gábor.JPG

LÉVAI GÁBOR

a Scale Impact - az első magyar B Corp - és a GREEN BRANDS CEE társalapítója

A bankszektorban eltöltött 20 évet követően hosszú távú vállalati-nonprofit együttműködések megvalósításával, és nonprofit szervezetek kapacitásfejlesztésével foglalkozik. Abban hisz és azért dolgozik, hogy a jelen társadalmi és környezeti problémái széleskörű, szektorokon és országhatárokon átívelő együttműködésekkel, a vállalatok és a nonprofitok közötti összehangolt munkamegosztással csökkenjenek.

Posta Donát_edited.jpg

POSTA DONÁT

SMAPP LAB alapítója és CEO-ja

ELTE-s hallgatóként indította el 2019-ben az AgTech SMAPP LAB nevű startup cégét, amely azóta két körben szerzett kockázati tőke befektetést, második körben a szilícium-völgyi SVG Ventures THRIVE-tól. Emellett a Budapest Innovation Group alapítója, illetve bekerült a Forbes "30 sikeres magyar 30 alatt" listájába is.

IPAR 4.0 TECHNOLÓGIAI KÖZPONT

A személyes látogatás során az érdeklődők egy rövid bemutatót kapnak a digitalizációs megoldásokról működés közben, az innovatí kutatás-fejlesztési központot kiscsoportban körbejárva.

 

A BME ipar 4.0 Technológiai Központ egy olyan innovatív kutatás-fejlesztési központ, amely a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) keretein belül működik, és fő tevékenységi területei a digitalizáció, valamint az ipar 4.0 technológiák és alkalmazások kutatása, fejlesztése és bemutatása.

A központ célja, hogy segítse a hazai vállalkozásokat az ipar 4.0 technológiák hatékonyabb alkalmazásában, ezáltal a versenyképesség javításában.

 

A BME I. épületében 250m2-en található központban több mint 20 ipar4 mintaalkalmazás tekinthető meg működés közben, szemléltetve az ipari digitalizációban rejlő lehetőségeket.
Egyrészt egyetemi tanszékek által alap ipar4 technológiákból összeállított, ipari problémákra megoldást adó, működő makettek, másrészt ipari partnerek által biztosított, már a gyakorlatban is bizonyított,
meg is vásárolható ipar4 megoldások és termékek.

BME_sc1.jpg
BME_sc2.JPG
BME_sc3.JPG

DIÁKPROJEKTEK ÉS PÁLYAEDUKÁCIÓ: KIHÍVÁSOK ÉS LEHETŐSÉGEK

TANÁRI SZÍNPAD

Milyen kihívásokkal küzd napjainkban az életút-támogató pályaorientáció a gimnáziumokban? Milyen jó gyakorlatok, új megoldások születnek az önismeret, a pályaismeret és a releváns kompetenciák fejlesztése terén? Mire jó egy diákprojekt, és hogyan segítheti a pályaedukációt? Miként lehetnek a tanulók már ma is részesei egy projektnek? Mit üzent John Dewey, amikor azt mondta, hogy „az oktatás nem az életre való felkészítés; az oktatás maga az élet”? Felkért előadónk nemzetközi tapasztalatú projektmenedzser vállalkozó és pályaedukációval foglalkozó oktatáskutató, a Diákprojektverseny alapítója. (PROJECON Projekt Tanácsadó Kft., Magyar Pedagógiai Társaság Projektpedagógiai Szakosztály)

DR. PÁLVÖLGYI LAJOS

PROJECON Projekt Tanácsadó Kft., Magyar Pedagógiai Társaság Pályaorientációs Szakosztály

Felkért előadónk nemzetközi tapasztalatú projektmenedzser vállalkozó és pályaedukációval foglalkozó oktatáskutató, a Középiskolai Diákprojektverseny alapítója. (PROJECON Projekt Tanácsadó Kft., Magyar Pedagógiai Társaság Projektpedagógiai Szakosztály)

Pálvölgyi Lajos_edited.jpg
bottom of page