"Inspirálódj a disszonanciából" - a középiskolás pályaorientáció rejtett kihívásai iskolapszichológusi szemmel
Úgy érzem magam, mintha egy tenger közepén lennék, nem látok szárazföldet, nem tudom, hogy merre induljak, úgyhogy inkább itt maradok, hátha felvesz egy hajó...". Ha már neked is volt ilyen élményed a továbbtanulás kapcsán, az a világ legtermészetesebb dolga. Hiszen nem tudhatjuk, "mik leszünk, ha nagyok leszünk", mert az még mind a jövő zenéje. Mit lehet azonban tenni, hogy ezt a bizonyos kapunyitási pánikot inspirációba és fejlődésbe fordítsuk át? Melyek azok a konkrét lépések, amelyek segítenek kijelölni a személyes fejlődési utunkat? Hogyan tudjuk felhasználni a kamaszkori erőforrásainkat ebben a folyamatban? Tarts velünk és vigyél el magaddal olyan gondolatokat, melyeket a saját életedben alkalmazni tudsz!
11:00-11:45
Nagyelőadó
továbbtanulás
1. emelet

Ismerd meg az előadót:
Beller Barnabás
iskolapszichológus, oktató
Pázmány Péter Katolikus Egyetem
Beller Barnabás vagyok, iskolapszichológus, a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen tanultam BA és MA pszichológus szakon és jelenleg az egyetem oktatója és az Emberkép Egyesület tiszteletbeli elnöke vagyok. Több éve foglalkozom azzal a kérdéssel, hogy a gimnázium utolsó évei, valamint az azt követő egyetemista évek során mik azok a rejtett fejlődési lehetőségek, amelyek a későbbi felnőtt élet értékes alapjaiként szolgálhatnak. Sokszor tapasztalom a munkámban, hogy ezek a lehetőségek nincsenek eléggé kihangsúlyozva az iskolákban, sőt, sokszor az ellentétét sulykolják a diákoknak a tanárok vagy a szülők, így, az előadásomban szeretném visszabillenteni ezt az eltolódást, és olyan szemléletet kínálni, amelyeket az elkövetkezendő években hasznosítani tudtok!