top of page
Streamers

6. IDŐSÁV

12:45-13:15

TEFLON ÉS TERMINÁTOR: INNOVÁCIÓ A HADERŐBEN

INTERJÚ

DR. PORKOLÁB IMRE - VÉDELMI INNOVÁCIÓS KUTATÓINTÉZET VEZÉRIGAZGATÓ,
NATO DIANA (DEFENCE INNOVATION ACCELERATOR FOR THE NORTH ATLANTIC) IGAZGATÓTANÁCSÁNAK ELNÖK-HELYETTESE

2015 júliusától a NATO Stratégiai Parancsnokának képviselőjeként a Pentagonban teljesít szolgálatot – tanulmányait a Kossuth Lajos Katonai Főiskolán, a Sandhursti Királyi Katonai Akadémián, a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen, a Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetemen, az Egyesült Államok Haditengerészeti Posztgraduális Iskolájában, valamint a Harvard Egyetemen folytatta. Részt vett műveletekben Irakban és Afganisztánban, majd a 34. Bercsényi László Különleges Műveleti Zászlóalj parancsnoka lett.
A különleges műveleti képességfejlesztés kapcsán szakértője a gerillaharcnak és a terrorellenes hadviselésnek, az ehhez kapcsolódó vezetéselméletet – a hagyományostól eltérő vezetést – és annak az üzleti életben való alkalmazhatóságát kutatja és rendszeresen publikál a témában. 2015 júliusától a NATO Szövetséges Transzformációs Parancsnokság parancsnokának (SACT) képviselőjeként a Pentagonban dolgozik, ahol az amerikai Egyesített Vezérkarral, a Védelmi Minisztériummal, illetve a Washingtonba települt kiemelt kutatóintézetekkel tartja a kapcsolatot.

Porkoláb Imre.jpg

MI A MARKETING TITKUK?

KEREKASZTAL BESZÉLGETÉS

Andras Rado.jpg

RADÓ ANDRÁS - SENIOR MANAGER, CORPORATE COMMUNICATIONS, WIZZ AIR

Több, mint egy évtizede nagyvállalatok kommunikációjával foglalkozom. Belső kommunikációs auditokkal kezdtem, majd egy nemzetközi cég regionális belső kommunikációját fejlesztettem. Évekig több tucat piacért felelős szóvivőként képviseltem a Wizz Air, vezettem a stewardess toborzást, jelenleg pedig az összes WIZZ piac sajtókapcsolatáért felelek. Minden helyzetben az őszinte, nyílt és egyértelmű kommunikáció híve vagyok. 
A kommunikáció nem csodafegyver, de nagyon sok kellemetlen helyzetet meg lehet előzni megfelelő kommunikációval, és sok krízis hatását lehet jelentősen csökkenteni, ha a megfelelő helyen, a megfelelő üzeneteket közvetítjük.

Sommer Ádám.jpg

SOMMER ÁDÁM - MARKETING, PR ÉS E-COMMERCE IGAZGATÓ, PRAKTIKER

Már több mint 20 éve "hűséges marketing dzsungelharcos"

Szeder Péter_edited.jpg

SZEDER PÉTER - MEDIABRANDS

2000-ben csöppentem a médiaügynökségi szakmába.
Akkoriban alakult meg a digitális divízió a McCann-Erickson reklámügynökségnél, én lettem az első főállású kolléga ezen a területen.
Voltam online médiatervező-vásárló, megtanultam a hagyományos médiumok (offline) tervezését is, dolgoztam koordinációs csoportban 3 évet.
A online hirdetési piac felfutásával 2008 óta kizárólag ezzel a területtel foglalkozom az IPG Mediabransnél.
A karrieremben bejártam a médiaügynökségi létra legtöbb fokát, számos divízióban töltöttem be vezető pozíciókat, jelenleg egy ügynökségi csoportunk digitális stratégiájáért felelek.
Segítem az ügyfélkapcsolati csapatokat, az üzletfejlesztést, a hazai beszerzést és a nemzetközi kapcsolatok alakítását.

A JOG VILÁGA (EGY)MÁS SZEMÉVEL

KEREKASZTAL BESZÉLGETÉS

_MGL9770-1x.jpeg

BÓGYI ATTILA - BANKI JOGÁSZ

2010 óta jogászként dolgozom. Ügyvédjelöltként még egy pekingi kortárs képzőművészeti kiállítás szervezésében is részt vettem, az elmúlt tíz évben pedig a bankszektorban dolgoztam jogi képzettséget és némi kreativitást igényló feladatokon.

Laczó Adrienn.jpg

DR. LACZÓ ADRIENN - BÜNTETŐBÍRÓ, FŐVÁROSI TÖRVÉNYSZÉK

1997, a jogi egyetem elvégzése óta dolgozom bíróságon, 2001-ben neveztek ki bírónak. Jelenleg a bírói munka mellett a Res Iudicata Egyesület elnökségi tagjaként dolgozom a bíróságok és a bírói pálya ismertségének és elismertségének szélesítésén.

HOGYAN FORMÁL AZ INFORMÁCIÓ? KONTEÓKRÓL, PÁLYAVÁLASZTÁSRÓL, A „JÓ” DÖNTÉSRŐL - BESZEÉLGETÉS PSZICHOLÓGUSOKKAL

KEREKASZTAL BESZÉLGETÉS

Máté - profil kép.jpg

MAYER MÁTÉ - PSZICHOLÓGUS, PÁR- ÉS CSALÁDTERAPEUTA

Első diplomám angol-történelem tanár. 15 évig magántanítottam és ezzel párhuzamosan végeztem el levelezőn a pszichológia BA-t Debrecenben, az MA-t Pécsett.Sokáig megfért egymás mellett az életemben a tanítás és a terápia, de 2020-ra annyi munkám lett a magánpraxisban, hogy nem tudtam tovább folytatni a tanítást, illetve már nem jelentett kihívást, ezért mára az egyéni és párterápiák vezetése lett a főállásom.A pszichológia kamaszkoromtól érdekelt és a tanárképzőn sok pszicho-tárgyunk volt jó oktatókkal, ami csak tovább erősítette bennem az elhatározást, hogy szeretném magam kipróbálni pszichológusként is. Valahogy mindig bizalmat ébresztettem másokban, könnyen megnyíltak nekem az emberek és én szívesen, figyelmesen hallgattam ezeket a történeteket. Gátlásos kamaszként különösen érdekeltek a párkapcsolatok és a szexualitás, ebből indult, hogy végül a pár- és családterápiás képzést választottam és ma sem bántam meg.

Krekó Péter.jpg

DR. KREKÓ PÉTER - SZOCIÁLPSZICHOLÓGUS, POLITICAL CAPITAL/ELTE PPK

A Political Capital Institute Igazgatója, vezető külső kutató a washingtoni Center for European Policy Analysis think-tanknél.
Szakterülete az álhírek, összeesküvés-elméletek, áltudomány.

MENNYIRE INTELLIGENSEK A ROBOTOK?

ELŐADÁS

GP_OE_portre.jpg

DR. GALAMBOS PÉTER - AZ ÓBUDAI EGYETEM ROBOTIKA PROFESSZORA

A robottechnika legizgalmasabb fejlődési irányait áttekintve, konkrét példákon keresztül ismerhetjük meg az intelligens gépek lehetőségeit és korlátait. A példák és háttér történetek részben a nagyvilág legizgalmasabb kutatásaiból, részben pedig az előadó saját projektjeiből kerülnek a vetítővászonra. Az érintett témák között szerepel a robotika története, a mesterséges intelligencia kutatások legfontosabb kapcsolódási pontjai és legfőképpen az a lényegi gondolat, hogy milyen hatással lehet az életünkre, ha a számítógépek által működtetett gépi intelligenciára motorokat kapcsolunk. A résztvevők betekintést nyerhetnek egy pezsgő, fiatalos robotikai kutató-fejlesztő műhely életébe, ami által remélhetőleg inspirációt is kapnak a mérnöki és kutatói pályához.

Prof. Dr. Galambos Péter, az Óbuda Egyetem Bejczy Antal iRobottechnikai Központjának (BARK) vezetője. Mint a robotika jelentős hazai kutatója és gyakorlati alkalmazója, az elmúlt 10 évben csapatával együtt számos jelentős EU-s és hazai kutatási pályázatban, valamint vállalati K+F projektben vett részt. Fő célkitűzése a robotika és a mesterséges intelligencia ötvözésével új alkalmazások megvalósítása. Az oktató és kutatómunka mellett Péter a MaxWhere VR innovatív startup társalapítója és technológiai igazgatója. A tudományos alapokra helyezkedő, de mégis gyakorlatias szemlélet jellemzi, és különös hangsúlyt fektet arra, hogy a vállalatokkal való együttműködések során gazdaságilag fenntartható technológiai megoldásokat találjon a felmerülő problémákra.

HOGYAN HOZZAM KI A LEGTÖBBET A GIMIBŐL?

ELŐADÁS

IVANOVICS ÁDÁM - DIÁKTOBORZÁSI KOORDINÁTOR, MILESTONE INTÉZET

Gondolkodtál már azon, hogy ahhoz, hogy sikeres külföldi felvételid legyen, mire lenne érdemes fókuszálni gimi közben? Mire több és mire kevesebb hangsúlyt fektetni? Hogy milyen szakkörökben vegyél részt, milyen gyakornoki programot vagy munkát vállalj el nyáron? Vagy hogy egyáltalán melyik szakot válaszd majd később egyetemen?
A Milestone Intézetben több, mint 400 diákkal feszegetjük ugyanezen kérdéseket és segítünk nekik megtalálni a leginkább hozzájuk illő pályát, így remélem, ebben az egy órában te is kaphatsz majd néhány hasznos infót arról, hogyan tovább.

Rólam:
A korábbi pályaválasztási tanácsadóm a mostani munkahelyem :)

Ivanovics Ádám_Milestone.jpg

HOGYAN FOGJUK ETETNI A BOLYGÓT?

ELŐADÁS

ANTONOVITS BENCE DÁNIEL - AGRÁRMÉRNÖK, ROVARTENYÉSZTÉSI SZAKÉRTŐ

Szakmai pályafutásom mindig a környezet- és természetvédelem illetve a fenntarthatóság körül forgott. Tinédzser korom óta aktív tagja vagyok a hazai zöld civil közösségnek. Tanulmányaim során azt kerestem, ahol az állattenyésztés és a fenntarthatóság keresztezi egymást, így specializálódtam a rovaralapú élelmiszer és takarmányszektorra, melyben külföldön és belföldön egyaránt dolgoztam. Jelenleg Pilisborosjenő zöld és kék infrastruktúráért felelős tanácsnokaként azért dolgozom, hogy településünk minél felkészültebb legyen a klímakatasztrófa jelentette kihívásokkal szemben.

Antonovits Bence Dániel.jpg

POSTA DONÁT - CEO, SMAPP LAB

ELTE-s hallgatóként indította el 2019-ben az AgTech SMAPP LAB nevű startup cégét, amely azóta két körben szerzett kockázati tőke befektetést, második körben a szilícium-völgyi SVG Ventures THRIVE-tól. Emellett a Budapest Innovation Group alapítója, illetve bekerült a Forbes "30 sikeres magyar 30 alatt" listájába is.

Posta Donát.jpg

TÉVHITEK ÉS TÉNYEK A SZÍNHÁZI SZAKMÁKRÓL, A 3. ALABÁRDOS SZEMSZÖGÉBŐL

ELŐADÁS

Honti György_edited.jpg

HONTI GYÖRGY - SZÍNÉSZ, RENDEZŐ, DRÁMAPEDAGÓGUS

Színész: Amikor a szakma választja az embert...
Rendező: Amikor a hatalom (látszólag) a kezedben van...
Drámapedagógus: Amikor a pedagógus egyenlő... Na, nem a nullával, hanem Veled :-)

DIÁKPROJEKTEK ÉS PÁLYAEDUKÁCIÓ: AZ IRÁNYKERESÉS NEHÉZSÉGEI

Tanári színpad

Dr. Pálvölgyi Lajos.jpg

PÁLVÖLGYI LAJOS - PROJECON PROJEKT TANÁCSADÓ KFT., MAGYAR PEDAGÓGIAI TÁRSASÁG PÁLYAORIENTÁCIÓS SZAKOSZTÁLY

Milyen bizonytalanságok és nehézségek jellemzik a tanulók iránykeresését és döntéshozatalát a továbbtanulás és a pályaválasztás kérdésében, és ezek miként függnek össze a diákok egyes jellemzőivel? ? Milyen tanulói típusok azonosíthatók, és melyik milyen támogatást igényel? Mire jó egy diákprojekt, és hogyan segítheti az önismeret bővítését és a pályaedukációt? Ezekre a kérdésekre keres választ az előadás friss kutatási eredményekre építve.

Rólam:
Nemzetközi tapasztalatú projektmenedzser vállalkozó és pályaedukációval foglalkozó oktatáskutató, a Középiskolai Diákprojektverseny alapítója. (PROJECON Projekt Tanácsadó Kft., Magyar Pedagógiai Társaság Projektpedagógiai Szakosztály)

SZÍNES GYEREKEK, SZÍNES TANÁROK - PÁLYAVÁLASZTÁS DISCES ALAPON

Tanári színpad

VadászViki.JPG

VADÁSZ VIKTÓRIA - TRÉNER, BUSINESS COACH, ACTION LEARNING TEAM COACH, EGYETEMI OKTATÓ, AZ ARGUMENTA BESZÉDAKADÉMIA FIATALOKNAK ALAPÍTÓJA

Önálló álmodozók - domináns vezetők. Ahogy a tanárok, úgy a tanulók is különböznek. Ez az interaktív workshop segít egy rövid időre a másik szemüvegén át látni az iskola világát.

bottom of page